به گزارش سایت تلاوت، اعضای هیأت مدیره اتحادیه مؤسسه قرآنی مردمی کشور به همراه مدیران عامل اتحادیه‌های استانی از هفته گذشته برای بررسی فعالیت‌های قرآنی در عراق حضور یافتند. آن‌ها روز گذشته در کربلای معلی با «سیدعمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام «سیدحسین کوششی»، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با تأکید بر هر نوع همکاری جهت انتقال تجارب قرآنی به کشور عراق، بر تعامل بین مؤسسات تحت نظارت سیدعمار حکیم و مؤسسات توانمند تحت نظارت اتحادیه تصریح کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد که طی تفاهم‌نامه‌ای که در سفر سیدعمار حکیم به ایران انجام می‌شود، تعاملات دو طرف اجرایی شود.

در این جلسه «سیدعمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی در شبکه عظیم قرآن و مردمی بر الگودهی اتحادیه قرآنی مردمی ایران به مجموعه‌های قرآنی عراق تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت فعالیت‌های قرآنی در ایران تبعیت از مقام معظم رهبری و پشتیبانی معظم‌له است.

وی قرآن را نقطه اتصال وحدت شیعیان و مسلمانان بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در عالم تشیع، نقطه عطف و محور فعالیت‌ها به ویژه در امور دینی و قرآنی است.